tisdag 27 december 2011

Julfirande i Vårsta

Det är många år sen jag firade en jul med små och stora barn. Sen lill-Ewa blev "stor" har det inte funnits några små på julafton. Men i år åkte jag till Vårsta-släkten och firade julhelgen. Det var roligt och lite rörande att se

Gustav

Oskar och

Erik
när självaste tomtefar kom med klapparna.
Själv blev jag så uppassad med mat och dryck och fina julklappar, fick leka och läsa för de älskade små. Och massvis med kramar. Kvällen avslutades med att Fredrik tog fram "bälgen" och det blev lite dans runt granen.

En julafton som jag aldrig kommer att glömma.
Annandagen kom och Krister, Yvonne, Tobbe och Jocke anlände från Brottby. Vi var tolv personer runt bordet. Stämningen hög och maten god.

Farmor och farfars "förmögenhet" samlade i soffan, Erik och Oskar hann undan innan jag hann få ner "onknappen".
Vilken juhelg, Norgrens familjer hjälpte verkligen till att min jul blev oförglömlig. Tack Åsa och Fredrik och tack Motti och Stene och tack Krister med fam som skjutsade mig hem till porten.
Låste upp dörren till min lilla lgh och kunde bara konstatera att drömmen slutade på parkeringen.

Inga kommentarer: