söndag 13 april 2008

Jag läser för lite böcker


Just nu läser jag Italienska skor av Henning Mankell
Som vanligt har jag kollat på Lauras blogg. Hon har gjort ett boktest med bra resultat. Självklart trodde jag att det skulle gå lika bra för mig i testet. Såååå mycket böcker som jag läser. Men... ack vad jag bedrog mig.

Resultatet blev: Mona du är 59% boknörd. Dr Nörd ordinerar en vecka på bokkollo, inköp av minst ett par läsglasögon och en litterär rundvandring i månaden.

Jag är inte lika duktig som Laura, varken i att läsa böcker eller att lägga in resultatet och koden i bloggen. Men adressen är http://www.boknordstestet.se/

Det är väl lika bra att stänga datorn och sätta sig att läsa en bok, men... jag måste diska, måste gå till tvättstugan. Boken får vänta tills i kväll, läser just nu Italienska skor av Henning Mankell. Den handlar absolut inte om några skor, utan om ålderdom och död.

Inga kommentarer: