söndag 20 april 2008

Lenets distriktskongress



I helgen har jag som ombud för Norrtälje ak varit i Sollentuna på länets distrikt(s)kongress. Har varit med förr, men då som "piga". Den här gången såg jag till att bli uppassad "in absurdum". Hade enkelrum på Scandic och serverades frukost, lunch och middag. Sen att få träffa många kamrater sen "förr" gjorde det hela ännu roligare. Fast om jag ska vara riktigt ärlig så var dom nog mer intresserade hur det var med Ewa. 75% av alla kramar var med direkt vidarebefordring till Italien. Men det gör jag så gärna.

Vi var 246 ombud från hela länet, ditbjudna gäster som Marita Ulvskog, Inger Ros, Jytte Guteland, Bjarne Kaspersen. Jag saknade mina kamrater Kristian och Hanna förstås, dom hade behövts i församlingen. Ewas kompis Anna Meyer satt tillsammans med Toni Ericson och Ingela Carlsson ordförande i presidiet och det gjorde hon med den äran. 62 motioner och uttalanden att behandla, så nog hade dom att göra med att se till att alla att-sats-tillägg och efterföljande röstning gick till på rätt sätt.
Efter sedvanlig avslutning med Internationalen åkte jag hem till Norrtälje med en "himla massa" intryck och stärkt i själen av att få umgås med så många socialdemokrater en hel helg. Kan bara hålla med Birgitta, som var och hälsade på mig förra helgen sa; Vet du, jag kan inte umgås med moderater.

1 kommentar:

Falk sa...

Glömde fråga efter din bloggadress, men jag hittade dig via Kippe. Visst hade vi kul på dåken! Saknade någre kamrater från N:e, men vi träffade ju många trevliga Socialdemokrater från andra delar av lenet. Det är alltid lika roligt. Fast idag är man lite trött...

http://ulrikafalk.wordpress.com