tisdag 22 april 2008

Naturmetoden


Che bello, guardare la tv a casa

Eftersom min kurs i italienska har terminsavslutning, med middag på Paparazzi, insåg jag snabbt att jag nog skulle glömma språket inom en ganska snar framtid. Att vänta till hösten och nästa kurs är väl inte att tänka på! Minnet sviker fortare än så. Vad gör jag då? Jo, ringer Tele2 och prenumererar på Rai Uno. Perfetto. Stötte på lite svårigheter när jag skulle beställa, men med lite som "då börjar jag gråta" och diverse övertalningsknep fick jag den snälla Tele2-pojken att lova med installation av kanalen i fredags. Precis när det blev klart med nya kanalinställningar till kabel-TV i Norrtälje. Så nu ljuder italienska språket kvällarna i ände, bara avbrott för TV1 och TV2 och kanal 24 när det är nyheter. Inte förstår jag mycket av vad som sägs i den nya kanalen, men något uppfattar jag nog i alla fall.

Viva Italia

Inga kommentarer: