onsdag 9 november 2011

Rai Uno tillbaka


Äntligen, för en halvtimme sen fick jag tillbaka min bästa TV-kanal RaiUno. Programmet kunde inte kodas sen fredag och jag har ringt Tele2, dom kunde inte lösa problemet annat än kanske med ett nytt kort till tvboxen. Idag när jag kom hem från jobbet hade kortet kommit och jag traskade iväg till posten och hämtade. Laddade boxen, startade om och kanalerna kom snällt tillbaka utom RaiUno. Där stod det "programmet kan inte kodas". Ringde Tele2 för fjärde gången, ingen på kundtjänst kunde hitta nåt fel, bad mig återkomma efter en timme. Lydigt ringde jag tillbaka efter två timmar när ingenting hade hänt. En rar flicka som hette Linnéa hittade felet direkt, ringde teknikern och efter ca fem minuter ringde teknikern upp och hade fixat. Problemet var att signalen till Norrtälje hade fallit ur. Att ingen hade felanmält tidigare beror på att det är bara några få som har den kanalen i kommunen. Nu är lyckan fullkomlig och jag kan titta på alla turer runt Berlusconi, ikväll tittar jag på Porta a Porta med Bruno Vespa som programledare

1 kommentar:

Ewa sa...

Min kommentar forsvann tror jag... Jag skrev i alla fall att jag tyckte att du var exklusiv som var en av de fa i Norrtalje som har RaiUno och att tjejen som hjalpte dig sakerligen var sa duktig eftersom hon har ett sa fint namn. Kram!